Tack och hej!

Ni som har följt min blogg under några år har säkert märkt att det inte hänt så mycket här det senaste året. Orsakerna är många men främst handlar det om att jag känner att min nuvarande arbetsroll och den roll jag hade när jag startade bloggen skiljer sig mycket. Då var jag främst en skolkock med mycket tankar och idéer om hur man kunde förändra skolmåltiden som den såg ut då. Sedan dess har mycket hänt inom min bransch och jag känner att det inte finns lika tydliga ämnen att blogg om längre. Sen har min nya arbetsroll där jag är mer chef än jag varit tidigare påverkat mig när det kommer till vad jag tycker jag kan skriva och tycka.

Så med det sammantaget så tackar jag för att ni följt mig under dessa år och hoppas att jag bidragit med något för just dig. Bloggen kommer inte att stängas ner så allt jag skrivit och tänkt kring samt alla recept kommer ligga kvar för den som vill läsa och ta del av men inget nytt kommer att dyka upp.

Med det sagt vet man inte om jag dyker upp i en ny skepnad eller i ett nytt forum i framtiden. Men bloggaren ”Skolkocken” upphör härmed att verka. Jag kommer även att sluta verka i den rollen på min Facebooksida och min Instagramsida av samma orsak. Den enda som varit aktiv av dem är Instagramsidan men där har det mest varit hemmamatlagning och inte så mycket skolmat. Så dessa kommer sakta att försvinna.